יש טעם באידוי ללא תמצית טעם?

רוני אליכיס

רוני אליכיס

מנהל חברת יוספיטו וחובב עישון מושבע

vaping young man with, produces vapor on sunset sky background at the sea coast promenade, place for text.

בטח גם אתם מכירים (או אולי אפילו לא רק מכירים…) אנשים ששותים את ה’תה עם נענע’ שלהם בכלל בלי תיון, רק מים רותחים עם נענע (וסוכר/ממתיק אולי) ומסתבר שגם זה טעים.

אז נשאלת השאלה האם אפשר גם לבצע אידוי ללא תמצית תמצית טעם (מנגו, תות ושות’)? התשובה היא כן – ולמה בעצם לא לנסות!?

לידיעתכם, יש לא מעט מאיידים (גם כמה לקוחות של ‘יוספיטו’) שמאיידים באופן קבוע ללא תמצית כלל. 

הרי המרכיב העיקרי בתמצית הוא הטעם עצמו, כלומר תוסף מזון שנמצא כרכיב במוצרים מתועשיים רבים כגון עוגות, ממתקים וכו’ שכולנו מכירים מהמדפים במכולת ובסופרמרקט.

אידוי נטול ארומה אינו באמת מגבלה בכדי להנות בכל זאת. זה נובע מהעובדה שהנאת האידוי למשתמש לא נוצרת רק בגלל הריח והטעם, אלא גם בגלל מספר דברים נוספים. ה’קיק’ בגרון, ה- Throat Hit לדוגמא הוא גם משהו חשוב שתורם להנאה משמעותית מהאידוי – במיוחד למאיידי ה MTL שהם לרוב מעשני סיגריות לשעבר עם צורך חזק של תחושת הסיגריה. ה’קיק’ והניקוטין ביחד יכולים במקרים רבים לספק את צרכי הניקוטין של המאייד. אז למה להוסיף תמצית אתם שואלים? אין ספק כי התמצית, כלומר הארומה, גורמת לתחושה ‘טעימה’ יותר של הפרי / הטבק / הקינוח שבחרנו.

הטעם הוא בהחלט גורם חשוב ב’כל העסק הזה’. עם זאת, יש לומר כי נוזל חסר תמצית אינו חסר טעם לגמרי. לפי חלקו של ה VG בנוזל, יש בהתאם גם כמות של גליצרין. והגליצרין הוא מתקתק!

אז מתי לנסות? אולי בתקופה שכבר נמאס לנו מכל הטעמים השונים שאנחנו מכירים ואנחנו כבר לא יודעים מה באמת טעים לנו. ואולי כשאנחנו רוצים שוב לחדד את תחושת הטעם שלנו. ככה נוכל להוריד את הארומה, אך לא נוותר על האידוי. מניסיון, שווה ניסיון… 🙂

מאמרים בנושאים נוספים